Výrobce portálového jeřábu v Rýnském přístavu Germersheim je v otázce provozní spolehlivosti lídrem při stavbě jeřábů. Filozofie nespočívá v tom instalovat technicky přípustné minimum, nýbrž dodat solidní koncový produkt s dostatečnými rezervami.
Výrobce portálového jeřábu v Rýnském přístavu Germersheim je v otázce provozní spolehlivosti lídrem při stavbě jeřábů. Filozofie nespočívá v tom instalovat technicky přípustné minimum, nýbrž dodat solidní koncový produkt s dostatečnými rezervami.
Firemní areál výrobce portálových jeřábů se nachází nedaleko Rýna. To usnadňuje nakládku a přepravu jeřábů lodí. Než je jeřáb hotový, trvá to přibližně rok: od plánování, přes kovovou konstrukci a elektrickou výbavu až po montáž, uvedení do provozu a přejímku.
Kvůli vysokým požadavkům na spolehlivou překládku kontejnerů je velmi důležité, aby všechny komponenty pracovaly v souhře bezchybně a trvale.
Pro výrobce není důležitá pouze spolehlivá funkce pohonných jednotek. Důležitou roli hraje i bezproblémové projektování až po potřebné servisní výkony takového masivního portálového jeřábu.
Portálový jeřáb pracující v přístavu Germersheim má délku 126 m, vlastní hmotnost 680 tun a může přepravovat břemena o hmotnosti 65 tun. Taková solidní strojírenská technika vyžaduje stejně solidní a silné pohony pro zdvihací mechanismus. Pohonnou jednotku tvoří dva třífázové motory 690 V se dvěma průmyslovými převodovkami konstrukční řady X3FS250/B. Tvoří svaly jeřábu. Poskytují zdvihacímu mechanismu rychlost až 80 m / min. Jmenovitý výkon obou převodovek činí u každé 477 kW, jmenovitý krouticí moment 175 kNm. Převodovka je s lanovým bubnem spojena přes čepovou spojku. Tu dodává namontovanou firma SEW-EURODRIVE.
Aby bylo možné správně provádět nakládku kamionů a vlaků, lze celou strojovnu otáčet o 280 stupňů. Z tohoto důvodu je pohyblivě uložena na otočném věnci. Stavitel jeřábu se rozhodl pro 2 kuželové převodové motory typu K107 se jmenovitým výkonem 7,5 kW. Motory mají zesílenou izolaci a jsou vybaveny topnými pásy, teplotními čidly a brzdou. Pro pojezd kočky strojovny a el. kontejneru na portálovém jeřábu jsou použity 4 kuželové převodové motory KT127 s výkonem 37 kW. Pohony pojezdu mají dutý hřídel s patentovaným svěrným spojem TorqLOC®společnosti SEW-EURODRIVE. Tento silový svěrný spoj má příznivá toleranční pole a také jej lze dobře demontovat. Výsledkem je z hlediska servisu přívětivá alternativa k běžným technikám spojení, jako je lícované pero nebo svěrný kotouč. Pro pohony pojezdu instaloval výrobce 24 kuželových převodových motorů typu KT127 s výkonem jednoho motoru 22 kW. Z toho 4 pohony se snímačem. Ty měří dráhu a úhel jízdy portálu. Naměřené hodnoty následně zpracuje řídicí jednotka měniče. Pro lepší výhled na kontejnery může řidič jeřábu pojíždět se svou kabinou dopředu a dozadu. Decentrální převodový motor s integrovaným frekvenčním měničem konstrukční řady MOVIMOT®slouží jako pohon pojezdu kabiny.
Požadavek zákazníka
Při výrobě manipulačních zařízení a jeřábů bylo pro výrobce důležité, aby dosáhl co největší provozní spolehlivost všech pohonných jednotek ve spojení se spolehlivými servisními službami.
Naše řešení
Díky našemu know-how v pohonné technice a příslušným znalostem odvětví jsme poskytli vhodné a výkonné řešení pohonu s komponenty SEW-EURODRIVE. Požadované nároky na servis jsme rovněž splnili.
Máte konkrétní aplikaci a chtěli byste od nás poradit? Pošlete nám zprávu se svými dotazy.
Poslat dotaz