Robustní, výkonné a nenáročné na údržbu: naše kuželové převodové motory do výbušného prostředí K..EDR.. přesvědčují svou vysokou účinností. Při tom nabízejí všechny výhody standardního převodového motoru plus ochranu před výbuchem.
Kuželové převodové motory chráněné před výbuchem pro citlivé prostředí

Vsaďte s kuželovým převodovým motorem K..EDR.. na osvědčený pohon, který přesvědčuje svou vysokou účinností.
Díky své kompaktní konstrukci, vyhovující směrnici ATEX, Vám kuželový převodový motor K..EDR.. nabízí řešení pohonu pro omezené prostorové podmínky. Jeho kvalitě zpracované zuby, odolné proti únavě, činí tento úhlový pohon mimořádně účinný a současně nenáročný na údržbu.
Společnost SEW-EURODRIVE Vám nabízí tento kuželový převodový motor do výbušného prostředí v kategoriích II2GD a II3GD. Kuželový převodový motor K..EDR.. navíc přesvědčuje svým vysokým výkonovým profilem. S tímto řešením pohonu můžete - podle individuální konfigurace - realizovat výkony od 0,12 kW do 45 kW.
Všechny kuželové převodové motory konstrukční řady K..EDR.. do výbušného prostředí obdržíte buď v pátkovém nebo přírubovém provedení - s plným hřídelem nebo jako model s dutým hřídelem. Tato rozmanitost variant, jeho prostorově úsporná konstrukce a vysoká hospodárnost umožňují využít tento osvědčený převodový motor velmi flexibilně.
Nakonfigurujte si svůj individuální produkt
- Podrobné informace k Vašemu individuálnímu produktu
- CAD data a dokumentace pro Vaši konfiguraci
- Přímá možnost žádosti o nabídku nebo objednávky
Výhody pro vás
-
Úspora místa pro montáž
protože náš kuželový převodový motor K..EDR, vyhovující normě ATEX, optimálně využívá prostor pro montáž, který je k dispozici. -
Bezpečný pohon
neboť kuželový převodový motor v provedení do výbušného prostředí je důležitým stavebním kamenem v naší koncepci ochrany před výbuchem. -
Snížení nákladů na údržbu
protože kuželový převodový motor K..EDR je mimořádně nenáročný na údržbu.
Vlastnosti
Kuželová převodovka do výbušného prostředí
Konstrukční řada K: třístupňová
- Převodovky v souladu se směrnicí 94/9/ES (ATEX), resp. od 20. 4. 2016 se směrnicí EU 2014/34/EU (ATEX), skupina zařízení II, kategorie 2, provedení II2GD
- pro použití na evropském trhu
- akceptované v Číně
- v Rusku akceptované ve spojení s certifikáty EAC (nástupce GOST-R)
- certifikované typy ochrany proti vznícení:
- typ ochrany proti vznícení „c“: ochrana bezpečnou konstrukcí (konstrukční bezpečnost)
EN13463-1 a -5
- typ ochrany proti vznícení „c“: ochrana bezpečnou konstrukcí (konstrukční bezpečnost)
- typ ochrany proti vznícení „k“: ochrana kapalinovým závěrem EN 13463-1 a -8
- všechny šrouby jsou navíc zajištěny proti samovolnému uvolnění
- převodovka má vlastní typový štítek
- kvalitní těsnicí kroužky hřídele
- vysoká odolnost proti vysokým teplotám maziva
- vysoká účinnost
- ozubení odolné proti únavě
- dlouhá životnost bez údržby
- možná provedení:
- patkové nebo přírubové
- přírubové provedení B5 nebo B14
- plný hřídel nebo dutý hřídel
- dutý hřídel se spojením lícovaným perem, svěrným kotoučem, drážkováním nebo TorqLOC®
Konstrukční velikost K..37 až K..187 s ochranou před výbuchem (třístupňové)
- možnost i dvojitých převodovek pro nejmenší výstupní otáčky
- provedení s redukovanou vůlí
Třífázový motor do výbušného prostředí
Konstrukční řada EDR..
- v souladu se směrnicí 94/9/ES (ATEX), resp. od 20. 4. 2016 se směrnicí EU 2014/34/EU (ATEX) a IECEx
- možnost použití v kategorii 2G, 2GD a 3GD, 3D pro zóny 1 / 21 a 2 / 22
- v kategorii 3 k dispozici i jako brzdový motor
- splňují třídu účinnosti IE2
- podle IECEx pro zónu EPL Gb a Db, stejně jako Gc a Dc
- typy motorů EDRS a EDRE podle IECEx „Certified Equipment Scheme“ s ExTr, QAR a CoC auditované a certifikované PTB; více informací o systému certifikátů na straněMezinárodní elektrotechnické komise
- Provoz na frekvenčním měniči, i v provozu se zeslabením magnetického pole, pro kategorii 2 a 3 resp. EPL .b a .c
- podle HazLOC-NA®(NEC500/C22.1)
- motory jsou certifikovány podle systému Class Division System, jsou tak uzpůsobeny požadavkům severoamerického trhu na ochranu před výbuchem
- k dispozici jako typ CID2, pro Divison 2 Class I pro skupiny plynů A, B, C a D
- k dispozici jako typ CIID2, pro divizi 2 třídu II pro skupiny prachů F a G
- k dispozici jako typ /CICIID2, pro Divison 2 Class I pro skupiny plynů A, B, C a D a Class II pro skupiny prachů F a G
- k dispozici jako brzdový motor
- možnost provozu na frekvenčním měniči
Technické údaje
Převodový motor K..EDR..
Převodovky | Motor EDR.. | ||
---|---|---|---|
Velikost převodovky | MamaxPřevodovky Nm |
Konstrukční velikost | Výkon kW |
37 | 200 | 71S4 – 100LC4 | 0,12 – 3 |
47 | 400 | 71S4 – 100LC4 | 0,12 – 3 |
57 | 600 | 71S4 – 132M4 | 0,12 – 5,5 |
67 | 820 | 71S4 – 132M4 | 0,12 – 5,5 |
77 | 1 550 | 71S4 – 160M4 | 0,12 – 9,2 |
87 | 2 700 | 71M4 – 180L4 | 0,37 – 18,5 |
97 | 4 300 | 80S4 – 225M4 | 0,55 – 45 |
107 | 8 000 | 100M4 – 225M4 | 2,2 – 45 |
127 | 13 000 | 132M4 – 225M4 | 3,0 – 45 |
157 | 18 000 | 160M4 – 225M4 | 9,2 – 45 |
167 | 32 000 | 160M4 – 225M4 | 9,2 – 45 |
187 | 50 000 | 160M4 – 225M4 | 9,2 – 45 |
Oblasti použití

- Aplikace se směsmi vzduch-plyn nebo vzduch-prach, kde hrozí nebezpečí výbuchu, podle směrnice 94/9/ES (ATEX), resp. od 20. 4. 2016 se směrnicí EU 2014/34/EU (ATEX)
- Aplikace s kategorií zařízení II2GD a II3GD
- Použití v případě směsí vzduchu
- s plyny (G): v zóně 1 a 2
- s prachem (D): v zóně 21 a 22
Příklady:
- Paletové dopravníky
- Pásové dopravníky
- Řetězové dopravníky
- Zvedací zařízení a stanice
- Nůžkové zvedací stoly
- Nákladní výtahy
- Pohony pojezdu a zdvihu v regálových zakladačích