Diagnostické jednotky varianta /DUE

Diagnostické jednotky optimálně doplňují naše motory, v běžném provozu pomáhají kontrolovat výrobu, provádět diagnostiku nebo optimalizovat intervaly údržby. Proto by neměly chybět ani v žádné koncepci monitorování stavu zařízení (Condition Monitoring). S novou diagnostickou jednotkou ke kontrole funkce a opotřebení /DUE pro brzdy budete moci sledovat stav svých zařízení ještě flexibilněji a efektivněji.

Funkce a opotřebení vždy pod kontrolou

Diagnostické jednotky varianta /DUE
Diagnostické jednotky varianta /DUE
Diagnostické jednotky varianta /DUE

Nová diagnostická jednotka varianta /DUE od společnosti SEW-EURODRIVE pro milionkrát osvědčené brzdy BE1 až BE122 a pro nové dvojité brzdy BF/BT11 až BF/BT 30 zvládá s pouhým jedním měřicím systémem hned dva úkoly: kontrolu funkce brzdy a zjišťování opotřebení brzdového obložení. Obojí je možné díky nepřetržitému sledování pracovní vzduchové mezery brzdy. Tak lze individuálně naplánovat i intervaly údržby brzdového systému v závislosti na opotřebení. V praxi to znamená: Funkci a opotřebení brzdy máte vždy pod kontrolou.

Senzor je plně integrován do brzdy a vyhodnocovací elektronika do svorkové skříně. Tak lze variantu diagnostické jednotky /DUE bez problémů použít i při ztížených okolních podmínkách do krytí IP66.
Kromě toho má standardně vždy jeden digitální výstup pro funkci brzdy a opotřebení brzdového obložení a jeden analogový proudový signál, který odpovídá velikosti pracovní vzduchové mezery.

Měřicí systém pracuje bezdotykově, kdy je založen na principu vířivého proudu, vysokofrekvenční střídavý proud protéká snímači. Elektromagnetické pole indukuje v kotouči kotvy vířivé proudy, které mění střídavý odpor snímače. Tato změna impedance je vyhodnocovací jednotkou přeměněna na elektrický signál (4 – 20 mA), který je úměrný k pracovní vzduchové mezeře brzdy.

Kontrola funkce brzd je realizována prostřednictvím digitálních signálů (zapínací kontakty). A dosažení mezí opotřebení je signalizováno digitálními výstupy (rozpínací kontakty). Kromě toho umožňují proudové výstupy nepřetržitě monitorovat opotřebení brzdy.
Kromě výstupů zobrazují LED diody na vyhodnocovací jednotce funkci a opotřebení každé dílčí brzdy.

Nechte si poradit!

  • Naši odborníci znají Vaši branži a Vaše požadavky.
  • Díky naší celosvětové síti jsme Vám kdykoli k dispozici.
  • Máme znalosti a nástroje, abychom Vám mohli poskytnout optimální poradenství.

Výhody pro Vás

  • Spolehlivá kontrola

    funkce a opotřebení brzd pouze jedním měřicím systémem.
  • Individuální plánování

    intervalů údržby v závislosti na opotřebení, neboť diagnostická jednotka /DUE neustále zjišťuje pracovní vzduchovou mezeru brzdy.
  • Jednorázový nákup

    neboť samotný měřicí systém pracuje bezdotykově a je tudíž neopotřebovatelný.

Vlastnosti

  • Dva digitální výstupní signály (DC 24 V):
    • 1 digitální výstup s funkcí zapínacího kontaktu jako kontrola funkce brzdy: sledování správné funkce brzdy (brzda odbrzděná/zabrzděná)
    • 1 digitální výstup s funkcí rozpínacího kontaktu jako kontrola opotřebení brzdy:
      sledování maximální meze opotřebení brzdy (pracovní vzduchová mezera je v pořádku/příliš velká)
  • Proudový signál proporcionální ke vzduchové mezeře, (4 … max. 20 mA).
  • Snímač je integrován do tělesa cívky
  • Kontrolky LED ve vyhodnocovací jednotce signalizují stav digitálních výstupů
  • Vyhodnocovací jednotka (elektronika) je vždy zabudována ve svorkové skříni a má třídu krytí jako celý pohon
  • Snímač v krytí IP66, proto lze pohon nabízet s celkovým krytím IP66
  • Snímání opotřebení obložení a funkce brzdy je bezdotykové a proto nepodléhá opotřebení
  • Diagnostická jednotka varianta /DUE se dodává kompletně namontovaná a kalibrovaná v brzdovém motoru
  • DIP přepínač k nastavení velikosti snímače a maximální povolené meze opotřebení pro optimální přizpůsobení aplikaci ve spojení s funkcí Condition Monitoring
  • V případě výměny nosiče obložení nebo seřízení vzduchové mezery v případě opotřebení není nutná opětovná kalibrace snímače na vířivý proud, protože se prostředí instalace senzoru nezměnilo
  • Dodatečné zkrácení spojovacího kabelu mezi vyhodnocovací elektronikou a snímačem, výměna snímače, vyhodnocovací elektroniky, tělesa magnetu nebo kotouče kotvy vždy vyžaduje kalibraci vyhodnocovací elektroniky
  • Varianty připojení
    • Přímo přes svorku klecové pružiny
    • Připojení pomocí konektoru M12 (4 resp. 8 pin) se připravuje
  • Diagnostickou jednotku lze dodatečně vybavit (připravuje se, kontaktuje nás prosím)
  • Vyhodnocovací jednotka je k dispozici ve dvou verzích:
    • DUE-1K: Jednokanálová verze pro brzdy BE..
    • DUE-2K: Dvoukanálová verze pro brzdy BF../BT..
  • Dvoukanálové provedení má na každou dílčí brzdu jeden digitální výstup pro funkci brzdy a opotřebení brzdového obložení, a jeden analogový proudový signál

Technické údaje

Následující tabulky Vám ukazují technické údaje diagnostických jednotek pro zabudování v připojovacím prostoru motoru a snímače zabudované v tělese cívky.

Zavřít tabulku
Vyhodnocovací jednotka DUE-1K-00
pro brzdu BE..
DUE-2K-00
pro brzdu BF../BT..
Signálové výstupy (2 kanály) Brzda BE..
Out1: 4 – 20 mA
FCT1: DC 24 V (150 mA)
WEAR1: DC 24 V (150 mA)
Dílčí brzda 1 u brzdy BF../BT..
Out1: 4 – 20 mA
FCT1: DC 24 V (150 mA)
WEAR1: DC 24 V (150 mA)

Dílčí brzda 2 u brzdy BF../BT..
Out2: 4 – 20 mA
FCT2: DC 24 V (150 mA)
WEAR2: DC 24 V (150 mA)
Odběr proudu Max. mA 190 360
  Min. mA 40 80
Napájecí napětí DC 24 V (± 15 %)
Elektromagnetická kompatibilita DIN EN 61800‑3
Rozsah provozních teplot vyhodnocovací jednotky -40 až +105 °C
Vlhkost vzduchu ≤ 90 % relativní vlhkosti vzduchu
Krytí IP20 (v uzavřené svorkové skříni max. IP66)
Na této stránce jsme pro Vás uložili tabulku
Zavřít tabulku
Snímače DUE-d6-00 DUE-d8-00
Krytí IP66 IP66
Rozsah provozních teplot
senzoru a kabelu
−50 až +150 °C −50 až +150 °C
Na této stránce jsme pro Vás uložili tabulku

Kombinace motoru a brzdy

Diagnostická jednotka /DUE je k dispozici s osvědčenými motory typu DR.. jak s jednoduchou brzdou tak i s novou dvojitou brzdou. V současnosti jsou realizovány tyto kombinace.

Zavřít tabulku
Typ motoru DRN.. Typ brzdy BE..
80M,
90S, 90L,
100L, 100LS,
112M,
132S, 132M, 132L


BE1, BE2, BE5, BE11
132M, 132L,
160M, 160L,
180M, 180L

BE20
160M, 160L,
180M, 180L,
200L,
225S, 225M,

BE30, BE32
200L,
225S, 225M,
250M, 250ME,
280S, 280M,

BE60, BE62
250M, 250ME,
280S, 280M,
315S, 315M, 315ME, 315L, 315H

BE120, BE122
Na této stránce jsme pro Vás uložili tabulku

Oblasti použití

  • aplikace, kde je potřeba mechanická brzda odolná proti výpadku napětí
  • logistické dopravníky, od velkých až po malé
  • aplikace ve zvedací technice
  • aplikace, kde je nutné zabránit neplánovaným prostojům strojů
  • oblasti použití, kde se realizují individuálně plánované intervaly údržby v závislosti na opotřebení
  • aplikace, v nichž bezpečnost provozu podléhá zvýšeným požadavkům
  • použitelnost na celém světě a ve všech odvětvích
Kontakt

Zadejte prosím své PSČ pro nalezení vhodné kontaktní osoby.

Poslední návštěva