Diagnostické jednotky optimálně doplňují naše motory, v běžném provozu pomáhají kontrolovat výrobu, provádět diagnostiku nebo optimalizovat intervaly údržby. Proto by neměly chybět ani v žádné koncepci monitorování stavu zařízení (Condition Monitoring). S novou diagnostickou jednotkou ke kontrole funkce a opotřebení /DUE pro brzdy budete moci sledovat stav svých zařízení ještě flexibilněji a efektivněji.
Funkce a opotřebení vždy pod kontrolou

Nová diagnostická jednotka varianta /DUE od společnosti SEW-EURODRIVE pro milionkrát osvědčené brzdy BE1 až BE122 a pro nové dvojité brzdy BF/BT11 až BF/BT 30 zvládá s pouhým jedním měřicím systémem hned dva úkoly: kontrolu funkce brzdy a zjišťování opotřebení brzdového obložení. Obojí je možné díky nepřetržitému sledování pracovní vzduchové mezery brzdy. Tak lze individuálně naplánovat i intervaly údržby brzdového systému v závislosti na opotřebení. V praxi to znamená: Funkci a opotřebení brzdy máte vždy pod kontrolou.
Senzor je plně integrován do brzdy a vyhodnocovací elektronika do svorkové skříně. Tak lze variantu diagnostické jednotky /DUE bez problémů použít i při ztížených okolních podmínkách do krytí IP66.
Kromě toho má standardně vždy jeden digitální výstup pro funkci brzdy a opotřebení brzdového obložení a jeden analogový proudový signál, který odpovídá velikosti pracovní vzduchové mezery.
Měřicí systém pracuje bezdotykově, kdy je založen na principu vířivého proudu, vysokofrekvenční střídavý proud protéká snímači. Elektromagnetické pole indukuje v kotouči kotvy vířivé proudy, které mění střídavý odpor snímače. Tato změna impedance je vyhodnocovací jednotkou přeměněna na elektrický signál (4 – 20 mA), který je úměrný k pracovní vzduchové mezeře brzdy.
Kontrola funkce brzd je realizována prostřednictvím digitálních signálů (zapínací kontakty). A dosažení mezí opotřebení je signalizováno digitálními výstupy (rozpínací kontakty). Kromě toho umožňují proudové výstupy nepřetržitě monitorovat opotřebení brzdy.
Kromě výstupů zobrazují LED diody na vyhodnocovací jednotce funkci a opotřebení každé dílčí brzdy.
Nechte si poradit!
- Naši odborníci znají Vaši branži a Vaše požadavky.
- Díky naší celosvětové síti jsme Vám kdykoli k dispozici.
- Máme znalosti a nástroje, abychom Vám mohli poskytnout optimální poradenství.
Výhody pro Vás
-
Spolehlivá kontrola
funkce a opotřebení brzd pouze jedním měřicím systémem. -
Individuální plánování
intervalů údržby v závislosti na opotřebení, neboť diagnostická jednotka /DUE neustále zjišťuje pracovní vzduchovou mezeru brzdy. -
Jednorázový nákup
neboť samotný měřicí systém pracuje bezdotykově a je tudíž neopotřebovatelný.
Vlastnosti
- Dva digitální výstupní signály (DC 24 V):
- 1 digitální výstup s funkcí zapínacího kontaktu jako kontrola funkce brzdy: sledování správné funkce brzdy (brzda odbrzděná/zabrzděná)
- 1 digitální výstup s funkcí rozpínacího kontaktu jako kontrola opotřebení brzdy:
sledování maximální meze opotřebení brzdy (pracovní vzduchová mezera je v pořádku/příliš velká)
- Proudový signál proporcionální ke vzduchové mezeře, (4 … max. 20 mA).
- Snímač je integrován do tělesa cívky
- Kontrolky LED ve vyhodnocovací jednotce signalizují stav digitálních výstupů
- Vyhodnocovací jednotka (elektronika) je vždy zabudována ve svorkové skříni a má třídu krytí jako celý pohon
- Snímač v krytí IP66, proto lze pohon nabízet s celkovým krytím IP66
- Snímání opotřebení obložení a funkce brzdy je bezdotykové a proto nepodléhá opotřebení
- Diagnostická jednotka varianta /DUE se dodává kompletně namontovaná a kalibrovaná v brzdovém motoru
- DIP přepínač k nastavení velikosti snímače a maximální povolené meze opotřebení pro optimální přizpůsobení aplikaci ve spojení s funkcí Condition Monitoring
- V případě výměny nosiče obložení nebo seřízení vzduchové mezery v případě opotřebení není nutná opětovná kalibrace snímače na vířivý proud, protože se prostředí instalace senzoru nezměnilo
- Dodatečné zkrácení spojovacího kabelu mezi vyhodnocovací elektronikou a snímačem, výměna snímače, vyhodnocovací elektroniky, tělesa magnetu nebo kotouče kotvy vždy vyžaduje kalibraci vyhodnocovací elektroniky
- Varianty připojení
- Přímo přes svorku klecové pružiny
- Připojení pomocí konektoru M12 (4 resp. 8 pin) se připravuje
- Diagnostickou jednotku lze dodatečně vybavit (připravuje se, kontaktuje nás prosím)
- Vyhodnocovací jednotka je k dispozici ve dvou verzích:
- DUE-1K: Jednokanálová verze pro brzdy BE..
- DUE-2K: Dvoukanálová verze pro brzdy BF../BT..
- Dvoukanálové provedení má na každou dílčí brzdu jeden digitální výstup pro funkci brzdy a opotřebení brzdového obložení, a jeden analogový proudový signál
Technické údaje
Následující tabulky Vám ukazují technické údaje diagnostických jednotek pro zabudování v připojovacím prostoru motoru a snímače zabudované v tělese cívky.
Vyhodnocovací jednotka | DUE-1K-00 pro brzdu BE.. |
DUE-2K-00 pro brzdu BF../BT.. |
||
---|---|---|---|---|
Signálové výstupy (2 kanály) | Brzda BE.. Out1: 4 – 20 mA FCT1: DC 24 V (150 mA) WEAR1: DC 24 V (150 mA) |
Dílčí brzda 1 u brzdy BF../BT.. Out1: 4 – 20 mA FCT1: DC 24 V (150 mA) WEAR1: DC 24 V (150 mA) Dílčí brzda 2 u brzdy BF../BT.. Out2: 4 – 20 mA FCT2: DC 24 V (150 mA) WEAR2: DC 24 V (150 mA) |
||
Odběr proudu | Max. | mA | 190 | 360 |
Min. | mA | 40 | 80 | |
Napájecí napětí | DC 24 V (± 15 %) | |||
Elektromagnetická kompatibilita | DIN EN 61800‑3 | |||
Rozsah provozních teplot vyhodnocovací jednotky | -40 až +105 °C | |||
Vlhkost vzduchu | ≤ 90 % relativní vlhkosti vzduchu | |||
Krytí | IP20 (v uzavřené svorkové skříni max. IP66) |
Snímače | DUE-d6-00 | DUE-d8-00 |
---|---|---|
Krytí | IP66 | IP66 |
Rozsah provozních teplot senzoru a kabelu |
−50 až +150 °C | −50 až +150 °C |
Kombinace motoru a brzdy
Diagnostická jednotka /DUE je k dispozici s osvědčenými motory typu DR.. jak s jednoduchou brzdou tak i s novou dvojitou brzdou. V současnosti jsou realizovány tyto kombinace.
Typ motoru DRN.. | Typ brzdy BE.. |
---|---|
80M, 90S, 90L, 100L, 100LS, 112M, 132S, 132M, 132L |
BE1, BE2, BE5, BE11 |
132M, 132L, 160M, 160L, 180M, 180L |
BE20 |
160M, 160L, 180M, 180L, 200L, 225S, 225M, |
BE30, BE32 |
200L, 225S, 225M, 250M, 250ME, 280S, 280M, |
BE60, BE62 |
250M, 250ME, 280S, 280M, 315S, 315M, 315ME, 315L, 315H |
BE120, BE122 |
Oblasti použití
- aplikace, kde je potřeba mechanická brzda odolná proti výpadku napětí
- logistické dopravníky, od velkých až po malé
- aplikace ve zvedací technice
- aplikace, kde je nutné zabránit neplánovaným prostojům strojů
- oblasti použití, kde se realizují individuálně plánované intervaly údržby v závislosti na opotřebení
- aplikace, v nichž bezpečnost provozu podléhá zvýšeným požadavkům
- použitelnost na celém světě a ve všech odvětvích